الصفحة الرئيسية
إدارة الكلية
عميد الكلية
وكيل الكلية للدراسات العليا والبحث العلمي
وكيلة الكلية شطر الطالبات
وكيل كلية الطب للشؤون التعليمية
وكيل الكلية مدير المستشفى الجامعي
الهيكل الاداري
الأقسام العلمية
أقسام العلوم الطبية الأساسية
التشريح
علم الأدوية
علم الأمراض
الكائنات الدقيقة والطفيليات الطبية
الكيمياء الحيوية السريرية
وظائف الأعضاء
طب الامراض الوراثية
أقسام العلوم السريرية
الانف والأذن والحنجرة والرأس والعنق
امراض النساء والولادة
امراض الدم
التعليم الطبي
التخدير والعناية المركزة
طب الاسرة
طب المجتمع
الجراحة
جراحة العظام
العيون
الأشعة
الطب الباطني
طب الاطفال
الطواريء
المسالك البولية
الامراض الجلدية
خريطة الكلية
آخر الأخبار
اتصل بنا
عربي
English
عن الجامعة
القبول
الأكاديمية
البحث والإبتكار
الحياة الجامعية
الخدمات الإلكترونية
صفحة البحث
كلية الطب
تفاصيل الوثيقة
نوع الوثيقة
:
مقال في مجلة دورية
عنوان الوثيقة
:
Factors affecting the use and attitude towards medical resources and educational methods in a Saudi medical school
Factors affecting the use and attitude towards medical resources and educational methods in a Saudi medical school
الموضوع
:
التعليم الطبي
لغة الوثيقة
:
الانجليزية
المستخلص
:
Medical colleges are using various teaching methods and educational resources in education. In order to explore the attitude of medical students towards these educational methods and resources and the factors playing a major role in their use in a medical school in an Arabic culture, a self answered questionnaire was directed to 283 medical students in their clinical years. Questions on the possible factors which affect the attendance and the use of these education resources were also included. Traditional methods of teaching, lectures, and clinical rounds were found to be the backbone of the educational process in this college. Attendance to lectures was related to both quality of subjects and to the lecturer, emphasizing the importance of a good lecture and lecturer. Clinical bedside teaching was found to be a popular and effective way of teaching medical knowledge, skill, and patient interactions to medical students. The library in this college was the least used resource and student appreciation of its importance was very low. General recommendations are to reduce dependence on lectures gradually in clinical years and to introduce new methods of clinical teaching
ردمد
:
0256-4947
اسم الدورية
:
Annals of Saudi Medicine
المجلد
:
14
العدد
:
3
سنة النشر
:
1414 هـ
1994 م
نوع المقالة
:
مقالة علمية
تاريخ الاضافة على الموقع
:
Tuesday, March 29, 2011
الباحثون
اسم الباحث (عربي)
اسم الباحث (انجليزي)
نوع الباحث
المرتبة العلمية
البريد الالكتروني
وليد ملعاط
Milaat, Waleed
باحث رئيسي
دكتوراه
الملفات
اسم الملف
النوع
الوصف
29408.pdf
pdf
الرجوع إلى صفحة الأبحاث