الصفحة الرئيسية
عن الكلية
نبذة عن الكلية
العميد
الهيكل التنظيمي التفاعلي
الجوائز والاعتمادات
الخطة الاستراتيجية "ابتسامة"
إدارة الكلية
الوكالات
وكاله الكلية للشؤون التعليمية
وكالة الكلية شطر الطالبات
وكالة الكلية للدراسات العليا والبحث العلمي
وكاله الكلية المدير لمستشفى الأسنان الجامعي
وكالة الكلية للتطوير
اللجان التابعة لعمادة الكلية
الأقسام العلمية
قسم علوم الفم التشخيصية
قسم طب و جراحة اللثه
قسم أحياء الفم
قسم استعاضة الفم والوجه والفكين
قسم جراحة الفم والوجه والفكين
قسم علاج الجذور ولب الأسنان
قسم إصحاح الأسنان
قسم تقويم الأسنان
قسم طب أسنان الأطفال
قسم الصحة العامة للأسنان
إدارة الكلية
الغايات و الأهداف
التعليم
برامج بكالوريوس
برنامج الامتياز
الدراسات العليا
برامج البورد السعودي
المرافق التعليمية
البحث العلمي
مستشفى الأسنان الجامعي
خدمة المجتمع
بيت الخبرة
الملفات
اتصل بنا
دليل المنسوبين
عربي
English
عن الجامعة
القبول
الأكاديمية
البحث والإبتكار
الحياة الجامعية
الخدمات الإلكترونية
صفحة البحث
كلية طب الأسنان
تفاصيل الوثيقة
نوع الوثيقة
:
مقال في مجلة دورية
عنوان الوثيقة
:
Profile of suicidal Behavior Among Seconda.'y School Adolescents In Giza Governorate
Profile of suicidal Behavior Among Seconda.'y School Adolescents In Giza Governorate
لغة الوثيقة
:
الانجليزية
المستخلص
:
The aim of this research is to study suicidal behavior and to identify suicidal risk factors among Egyptian school adolescents. 303 secondary school students attending three secondary school at EI Haram District, Giza Governorate were randomly selected. Suicide probability Scale (SPS) that assesses suicide risk in adolescents was used .Results elaborated that suicidal probability was distributed as: sub clinical (n=91,30.3%), mild (n=128, 42.24%) , moderate(n=57, 18.82%) and severe (n=27, 8.91%) Perception of students to their home and school environment was a modulator in the distribution of students within the different SPS categories. Father - mother relationship (P=O.OOI), family size (P=O.OII) and mother education (P=0.035) were among the factors significantly affecting that distribution. In the school environment, academic failure (P=0.008) and poor peer relationship (P=0.035) were concomitant with students' allocation in the moderate and severe suicidal probability. Moderate to severe suicidal probability was found among students perceiving themselves as suffering from psychological problems (P=O.001). In the indepth intervi'ew with teachers they recommended to adopt interventions to Increase the opportunities that enhance the quality of youths' life and their expectations for a positive future. They agreed that most teachers would cooperate if there was organized educational opportunities on mental health issues. In depth interview with students revealed that they wish adults see them as individuals, not to alienate them from their identity by not allowing them the rights and responsibilities of adulthood, take their problems seriously, and stop dictating what they should do. Recommendations were set that school personnel must have the capacity of identifying and support distressed students and a mental health promotion approach through the curriculum should be encouraged.
ردمد
:
0
اسم الدورية
:
The Egyptian Joumal of Community Medicine
المجلد
:
24
العدد
:
1
سنة النشر
:
1426 هـ
2006 م
نوع المقالة
:
مقالة علمية
تاريخ الاضافة على الموقع
:
Tuesday, February 7, 2012
الباحثون
اسم الباحث (عربي)
اسم الباحث (انجليزي)
نوع الباحث
المرتبة العلمية
البريد الالكتروني
دعاء الديروي
El-Derwi, Douaa
باحث مشارك
دكتوراه
الملفات
اسم الملف
النوع
الوصف
32194.pdf
pdf
32195.pdf
pdf
الرجوع إلى صفحة الأبحاث